Kafe ve restoranlarda yeni dönem-yeni kurallar

Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından hazırlanan yeni düzenleme kapsamında, 1 Temmuz itibarıyla kafe, restoran, lokanta ve otel gibi toplu tüketim yerlerinde gıda sunumuna ilişkin yeni kurallar uygulanmaya başlanacak.

Yeni düzenlemeyle birlikte işletmeler, menülerinde kullandıkları et ve et ürünlerinin kaynağını açık şekilde belirtmek zorunda olacak. Artık yalnızca "köfte" veya "kebap" ifadeleri yeterli sayılmayacak. Ürünün dana, kuzu ya da kanatlı eti içerdiği menülerde açıkça yer alacak.

Bunun yanı sıra menülerde ürünlerin temel bileşenleri, alerjen içerikleri ile alkol veya domuz türevi bileşen bulunup bulunmadığına ilişkin bilgiler de tüketicilere sunulacak. İşletmeler bu bilgileri basılı menü, dijital ekran, broşür veya yazı tahtası gibi farklı yöntemlerle paylaşabilecek. QR kod kullanan işletmeler ise müşterileri bu sisteme yönlendiren bilgilendirmeleri görünür şekilde yapmakla yükümlü olacak.

Kalori bilgilerinin menülerde yer alması için ise işletmelere 31 Aralık 2027'ye kadar geçiş süresi tanındı.

Tarım ve Orman Bakanlığına bağlı gıda denetim ekipleri, 1 Temmuz'dan itibaren sahada denetimlerini artıracak. Yeni kurallara uymayan, menülerinde eksik veya yanıltıcı bilgi veren işletmeler hakkında idari yaptırım uygulanacak.

Yeni uygulamayla tüketicilerin, tükettikleri gıdanın içeriği hakkında daha şeffaf bilgiye ulaşması hedefleniyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri